052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק » האח הגדול כבר כאן – שיווק ממוקד מיקום והעדפות

האח הגדול כבר כאן – שיווק ממוקד מיקום והעדפות

אחת המשימות המרכזיות של מנהלי מותגים ומנהלי שיווק ברחבי העולם הנה איתור וזיהוי הלקוח האופטימאלי ופניה אליו עם הצעה רלוונטית. כיום עם מערכות מדידה דיגיטאליות מתוחכמות קל הרבה יותר לאתר את הלקוח האידיאלי שלך ולפנות אליו עם הצעה שיווקית שקשה לסרב לה.
עולם השיווק כולו תמים דעים בנושא שהעתיד בפרסום הנו שיווק ממוקד data , כלומר – שיווק הממוקד בהעדפות הלקוחות ובהרגלי הצריכה שלהם. שיווק ומכירה הופכים למשימה קלה הרבה יותר כשאתם יודעים מי הצרכן שלכם, מה הוא אוהב, איפה הוא נמצא ומה הוא עושה ברגעים אלו ממש.

למה זה חשוב?
כבר מספר עשורים משקיעות חברות השיווק הגדולות בכלים לאיסוף מידע על הצרכן. מועדוני הלקוחות ברשתות השיווק והפארמים היו המובילים בעשור הקודם בתחום איסוף המידע על הלקוחות לצורך שווק מבוסס מיקום והעדפות.
האם שמתם לב פעם לקופון המצורף לחשבון האשראי שלכם שתמיד יציע מסעדה באזור מגורכם או בית עסק שיש סיכוי גבוה שכבר קניתם אצלו?
האם שמתם לב שהקופונים וההטבות שמגיעים לכם ממועדון הלקוחות בו אתם חברים משתנות עם השנים ומתאימות בדיוק להרגלי הקניה שלכם? ברשותי מספר שנים כרטיס מועדון של לייף סטייל (סופר פארם) ומאז שנולדו לי ילדים השתנה הרכב הקופונים שאני מקבלת במעטפה החודשית שמגיע מהרשת – הקופונים כיום הם בעיקר לחיתולים, מוצצים, מגבונים וסבון תינוקות. בשנות העשרים שלי מרבית הקופונים שקיבלתי היו למוצרי קוסמטיקה וטיפוח. זה לא במקרה.

כיום, בעידן המדיה הדיגיטלית, שיווק ממוקד הפך למשימה קלה הרבה יותר עבור החברות והמותגים.
העידן של היום הוא "עידן האח הגדול" – מישהו עוקב אחרי כל תנועה שהצרכנים מבצעים, מנתר כל רכישה שמתבצעת באמצעות כרטיסי האשראי ומנתח את העדפותיהם הצרכניות, המיקום הגיאוגרפי שלהם, קבוצת ההשתייכות, מי החברים שלהם, מה התחביבים המועדפים עליהם ומידע יקר ערך נוסף.
תם עידן הפרטיות. השיווק של היום חצה כל גבולות של נימוס. הצרכן מקבל הצעה שיווקית מדויקת וממוקדת להעדפותיו בכל המדיות אליהן הוא נחשף: במייל, ברשת החברתית בה הוא חבר ובטלפון הסלולארי שלו.

להלן כמה כלים מרכזיים בעולם השיווק ממוקד data:
Google – מנוע החיפוש המרכזי בעולם, יודע לזהות באילו אתרים אתם גולשים ויודע להתאים את מודעות הפרסום להרגלי הגלישה שלכם. אם זיהו שאתם גולשים באתרים של מוסדות להשכלה גבוהה ומשווים בין דרישות הקבלה לתארים אקדמאים שונים, בתקופה הקרובה סביר להניח שתחשפו לפרסומות של מוסדות אקדמאים, לטאבלטים ומחשבים ניידים, ולציוד נוסף שעשוי להתאים לסטודנטים. ל Google יש כיום כלי פרסום מהמתקדמים בעולם לזיהוי העדפות צריכה והעדפות גלישה של המשתמשים, ולכוון את הפרסומות ואת תוצאות החיפוש לפי העדפות אלו.

הרשתות החברתיות ופייסבוק בראשן – אחד המאפיינים של הרשתות החברתיות הוא שהגולשים מזינים שלל פרטים אישיים על עצמם, כולל מקום מגורים, גיל, מצב משפחתי וכד'. האפשרויות לפרסום ממוקד data באתרים אלו הנו כמעט בלתי מוגבל. ניתן כיום לבנות קמפיין בפייסבוק לרווקות צעירות בנות 20-30 שמתגוררות בשפלה, חובבות אופנה ובילויים. מה הייתם מפרסמים לקהל זה? אולי בגדי מעצבות, מספרה, מכון יופי, מסעדת סושי חדשה, אתר הכרויות וכד'….
פאב מקומי יכול לבנות קמפיין הממוקד בצעירים תושבי העיר ובישובים סמוכים , שפעילים במיוחד בלילות וחובבי מוסיקה ובילויים. השמיים הם הגבול – הפרסום שלכם יכול להגיע בדיוק לקהל אותו אתם מחפשים ולהציע לו בדיוק את ההצעה השיווקית שמתאימה לו.

עולם המובייל והסמארטפונים – ללא ספק הדבר הבא בתחום השיווק. מכשירי אייפון, אנדרואיד ובלאקברי נמצאים היום בכל מקום. לפי נתוני מחקר שנערך בארצות הברית, משתמשי האייפון מבלים מידי יום כשעה ורבע בשימוש בטלפון ומשתמשי האנדרואיד – כ 50 דקות. סביר להניח שהמשתמשים הישראלים אפילו כבדים יותר. במדינות מתפתחות בעולם השלישי החדירה של הסמארטפונים גבוהה משמעותית מחדירה המחשבים האישיים. הצפי הינו כי בשנת 2014 יהיו בעולם מעל מיליארד סמארטפונים. תחום האפליקציות השיווקיות למובייל הינו אחד התחומים המתפתחים ביותר בעולם ובישראל. בפרסום במובייל לא רק שהמפרסמים יודעים מה הן העדפות הלקוחות, איפה הם גולשים ומה הם מחפשים, הם גם יודעים את מיקומם המדויק. מה שמוביל לפיתוח כלים מתקדמים לשיווק ממוקד מיקום – תחום המתאים מאוד לעסקים מקומיים כמו מסעדות, אתרי בילוי, חנויות ועוד.

שיווק ממוקד מיקום בזכות הסמארטפונים ותכונת ה check in של פייסבוק קל היום יותר מתמיד לזהות את המיקום הפיזי של הצרכנים. זו הזדמנות שאסור לפספס! בפלטפורמות שיווקיות מבוססות מיקום, בית העסק יכול לפנק את מי שנמצא בקרבת מקום. סוג שיווק זה מזניק את התנועה בחנויות הפיזיות ומעבר לכך מאפשר לעסק לאסוף מידע אישי נוסף על הלקוחות בו יוכל להשתמש גם בעתיד לצרכים שיווקיים ופרסומיים.

הלקוח הופך מצרכן פאסיבי לשותף – לקוחות אינם מעוניינים שינסו למכור להם. שיווק אגרסיבי המכוון מכירות בעולם הדיגיטאלי יכול להזיק למותג במקום לתרום לו. הלקוחות מצפים שישוחחו איתם ויהפכו אותם לשותפים. המונח החם ביותר היום בתחום השיווק הדיגיטאלי והשיווק ברשתות חברתיות הנו יצירת engagement . הכוונה היא ליצירת מערכת יחסים ומחויבות הדדית עם הלקוחות.
דוגמאות: העסק מציע ללקוחות מבצעים, הטבות או קופונים ובתמורה מצפה שיעשו share או like לדף העסקי; בית העסק מזמין את הלקוח לקבל מתנה בחנות הפיזית ובתמורה מבקש ממנו שיעשה check in ברשת החברתית. חברות גדולות כיום משתפות את הצרכים בשאלות כגון הטעם הבא של המוצר (בחברות מזון), הצבעים המועדפים לקולקציית הקיץ (בחברות אופנה) ונעזרות בלקוחות גם לאתר בעיות בשירות ובאספקת המוצר לחנויות. אין סוף לאפשרויות ביצירת engagement עם הלקוחות.

לסיכום – שיווק ממוקד מיקום והעדפות הנו הדף החם הבא בתחום הפרסום והשיווק. כל עסק צריך לחשוב כיצד הוא יכול להשתמש בכלים של שיווק זה ולמצוא את הדרכים לשווק בצורה ממוקדת ככל האפשר ללקוחות המתאימים ביותר עבורו.

אשמח לקבל מכם תגובות ושאלות!

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

רוצים למתג את עצמכם ברשת ולא יודעים איך? צרו עמנו קשר קשר ונשמח ללמד אתכם איך עושים את זה צעד אחר צעד. כמו כן דה מרקט מעניקה לכם שירות של ניהול מותגים באינטרנט – ומנהלים עבורך את כל הפעילות השיווקית ברשת ומחוצה לה.

3 Responses to האח הגדול כבר כאן – שיווק ממוקד מיקום והעדפות

  • נעמי, במקרה של מוצרי קוסמטיקה טבעיים שאת מייצרת, יש חשיבות לשיווק מונחה מיקום.
    ניתן לשלוח הודעות סלולריות לכל מי שנמצא במרחק של 2-3 ק"מ מהחנות ולהזמין לבוא למבצע מיוחד על מוצרי הטבע ברשת. באופן יותר ספציפי ניתן לדעת מי הן צרכניות החנות (במקרה ויש לחנות כרטיסי מועדון) ולשלוח להם הצעה ממוקדמת בסלולרי או במייל עם הטבה על המוצרים.

    בנוסף ניתן דרך רשתות חברתיות ליצור דיאלוג עם הלקוחות ולבקש שיספרו חוויות חיוביות מהשימוש במוצרים.
    בקמפיין גוגל כמובן ניתן להשתמש בכלי ה remarketing כדי להבטיח שכל מי שבקרה באתר החברה תפגוש פרסומות שלה גם בגלישה עתידית ברשת באופן שנותן תחושה שמדובר בחברה גדולה ורצינית. בהצלחה!

  • מצוין איך מפיקים מכךתוצאות עבורי
    נעמי החזרה הביתה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *