052-3792247

רעיונות שיווקיים » אסטרטגיה »כללי » מגמות שיווקיות בולטות לשנת 2015

מגמות שיווקיות בולטות לשנת 2015

שנת 2014 הייתה שנה של התפתחות טכנולוגית שהביאה איתה צמיחה של פלטפורמות חברתיות. פוסט זה בוחן אילו מגמות שיווקיות ישפיעו על עסקים בשנת 2015 ומה הן אותן מגמות שיווקיות מרכזיות אותן כל עסק צריך להכיר על מנת לצמוח גם בשנים הקרובות.

מניהול עמוד פייסבוק לניהול הזהות הדיגיטלית social media
פייסבוק נשאר כלי שיווקי חשוב לעסקים וימשיך כך גם בשנים הקרובות. אולם, כולם מבינים שפייסבוק כבר לא לבד. ריבוי רשתות חברתיות שצמחו בשנה האחרונה כגון אינסטגראם, וואטסאפ, טוויטר, google פלוס ולאחרונה הרשת החברתית החדשה secret שהיא הסנונית הראשונה המבשרת טרנד חדש של רשתות חברתיות אנונימיות, המאפשרות למשתמשים להעלות סטאטוסים ותמונות באופן אנונימי מבלי להזדהות. וכמובן YouTube שהפכה לכלי שיווקי שאסור להתעלם ממנו, אתרי סחר דיגיטאליים וחנויות סחר חברתי, כל אלו כלים חשובים לצורך מיתוג עסקים ולצורך הגברת הקשר עם הלקוחות.
ולכן יש להתייחס לשיווק ברשת כאל ניהול הזהות הדיגיטאלית ולהשתמש במגוון הכלים השיווקיים שהרשת מציעה לנו ולא להתמקד רק בפייסבוק. כך שאם בעבר עסקים חיפשו מישהו שינהל להם את דף הפייסבוק, היום התפקיד הנחשק ביותר בתחום המדיה החברתית הוא מומחה לניהול זהות דיגיטאלית – אחד המכיר את כל הכלים השיווקיים ויודע לנהל את כולם בצורה מיטבית.

Converting – המרה של לידים ממדיה אחת למדיה אחרת
היות ומרבית הצרכנים היום חברים בכמה רשתות חברתיות ועוברים באופן קבוע ממדיה למדיה, מגמה שיווקית נוספת היא ה Converting – האופן בו אנו מתרגמים נתוני לקוחות ממדיה אחת לאחת. כלים טכנולוגיים מאפשרים לנו להשתמש בטלפונים של לקוחות שלנו כדי לפנות אליהם באופן ממוקד בקמפיינים בפייסבוק, וכן צפוי שיתפתחו כלים שיאפשרו לנו להעביר לקוחות מרשת חברתית אחת לאחרת. באמצעות המידע שאנחנו אוספים על הלקוחות באפליקציות שונות וברשתות חברתיות נוכל לדעת עליהם יותר, לפנות אליהם בצורה ממוקדת יותר עם הצעות שיווקיות מותאמות יותר, לשלוח להם SMS או הודעת וואטסאפ – השיווק הממוקד ביותר שניתן להעלות על הדעת.

remarketing

re-targerting

Re Marketing ו – Re Targeting 
בדומה ל Converting,  גם ה Re Marketing ו – Re Targeting הנם כלים המאפשרים למפרסם לשווק באופן ממוקד רק לקהל לקוחות פוטנציאלי עם סיכויי המרה גבוהים. אלו כלים שפיתחה גוגל ולאחרונה גם פייסבוק מאפשרת, בהם אנו  "מסמנים" את הלקוחות שביקרו באתר שלנו ומפנים את המסרים השיווקיים אליהם באופן אישי.

הכלים האלו כה מדויקים עד שניתן לזהות באיזה עמוד מדויק באתר לקוח ביקר ולהעלות קמפיין ייעודי עם מודעות ובאנרים עם תוכן הקשור לאותו עמוד. למשל, נניח שביקרתי באתר סחר חברתי שמציג נעליים ושהיתי זמן ארוך במיוחד בעמודים שמציגים נעלי ספורט. קמפיין Re Targeting חכם יציג באנרים עם נעלי ספורט ועם מסרים שפונים לספורטאית שבי לרכוש בדיוק את הנעליים בהם התעניינתי בעבר.

Big Idea Small Production –
העידן של הפקות ענק יוקרתיות לצורך מיתוג עסקים  הולך ונעלם מן העולם. גם מותגי ענק ומפרסמים גדולים מבינים היום את הכח של המדיה החברתית ומחפשים דרכים לעשות קמפיינים קטנים וחכמים שיהפכו לויראליים ברשת. שיווק ויראלי הופך להיות מילת הקסם, וללא ספק מה שהופך קמפיין לויראלי הוא רעיון קטן וחכם. רוב הסרטים הויראליים ברשת הופקו בתקציב נמוך ולעיתים במצלמת חובבים. ולכן חשוב לשים את הדגש על הרעיון המעניין ועל ייצור תוכן באופן שוטף, ואין צורך בהפקה מושקעת ויקרה.

קהלים מעניינים ומתפתחים – בני נוער ואמהות
אם בעבר הרחוק היה מקובל שלגברים יש כח כלכלי והם המגזר שמוציא הכי הרבה כסף, היום בעידן הרשתות החברתיות הכח עבר לידיים של הנשים ושל הילדים ובני הנוער.
נשים ואמהות הן כיום המשתמשות הכבדות ביותר באפליקציית פייסבוק, והן פעילות מאוד בקהילות נשים ואמהות שעוסקות בנושאים נשיים ובנושאים צרכניים, כאשר הבולטים שבהם הוא זירת הבלוגים סלונה  שמכילה קרוב ל 1,000,000 נשים, "אמא של" שהיא זירה דומה העוסקת בנושאי הורות ובעיקר בנושאי אמהות,  וקבוצות צרכנות ברשתות חברתיות כמו אמהות קונות ביחד.
לצד האמהות הפכו בני הנוער לצרכנים לא קטנים. הם מהווים כיום 25% מהלקוחות במשק, עם הוצאה ממוצעת של 184 ₪ בשבוע. 86% מהם מבצעים רכישות און ליין והם קהל הלקוחות בעלי שיעור הצמיחה הגבוה ביותר במדיות חברתיות וברכישות ברשת. המוצרים שיש להם פוטנציאל מכירה ברשת גבוה במיוחד בקרב בני נוער הנם בגדים, אקססוריז, הנעלה וגדז'טים. וכמו תמיד – אצל בני נוער הכל עניין של טרנדים ושל "קוליות". אם תצליחו להפוך את המותג שלכם ל "cool" בקרב בני נוער אתם בדרך הנכונה.

סחר דיגיטלי וסחר דיגיטלי חברתיonline2
אם אין לכם עדיין פלטפורמת מכירה און ליין – אתם בבעיה אמיתית.
כבר היום 10% מרכישות מוצרי הצריכה נעשות ברשת. זה אולי נשמע מעט, אבל תחשבו על רשת שיש לה 60 סניפים – למכירות און ליין יש פוטנציאל מכירה של 6 סניפים בעלות ניהול ותחזוקה של פחות מעלות החזקתה של חנות אחת בודדת! בלי שכירות, בלי עלויות שכר גבוהות ניתן לייצר מכירות במינימום סיכונים.
המכירה און ליין היא כלי משמעותי לעסקים קטנים כגדולים ומאפשרת גם לעסקים מקומיים לשווק ולמכור בכל העולם.

"סחר אלקטרוני חברתי" social e commerce, הוא מסחר דיגיטלי המתבצע דרך רשתות חברתיות באופן המאפשר לגולשים ללמוד אילו מוצרים החברים שלהם אהבו וצרכו ולבצע רכישות המבוססות על "חכמת ההמונים". כל מי שאי פעם ביצע רכישה ב ebay או באמאזון מכיר את המנוע שמציג לגולש את המוכרים ה"אמינים ביותר" או את המוצרים ה"פופולאריים ביותר באתר. זו מגמה שיווקית שתלך ותגדל וחשוב לשים אליה לב.

 

1.10.14הדור הרביעי בסמארטפון
בשנים הקרובות הולכת להיכנס אלינו ובגדול טכנולוגית הדור הרביעי בטלפון. כבר כיום ישראל מובילה בעולם (!) בשימוש בטלפון הסלולרי למגוון צרכים מעבר לשיחות טלפון. הדור הרביעי יאפשר הורדה מהירה יותר של קבצי תמונה ווידאו וצפוי שהטלפון הסלולרי יהפוך להיות כלי מרכזי בצריכת פרסומות ומידע שיווקי. לכן, כבר היום כשאתם מייצרים תוכן שיווקי פרסומי ברשת חשוב לשים לב שהוא מתאים לצפייה מהסלולרי. אם אתם עובדים על קמפיין בפייסבוק, ב YouTube  או כל מדיה דיגיטאלית אחרת חשוב לבחון את נוחות הצפייה מהסלולרי.

לסיכום:
מגמות שיווקיות בולטות לשנת 2015 וככל הנראה גם לשנים הבאות, מבוססות רובן ככולן על התפתחות טכנולוגית ועל מדיות חברתיות שמעודדות שיתוף ואינטראקציה בין הלקוחות. הפרסום המסורתי בו המפרסם "שוטף" את הלקוחות במסרים פרסומיים, הולך ונעלם מן העולם. הצרכנים הופכים חכמים יותר ומעריכים מוצרים ותוכן שיווקי המותאם להם באופן אישי. מפרסמים צריכים להיות מודעים למגמות אלו ולחשוב בפרמטרים של שיתוף הקהל ושל קדמה טכנולוגית. והכי חשוב – להמשיך להיות מעודכנים בטרנדים ובמגמות שיווקיות שמשתנות בצורה מהירה ויום יומית. אנחנו בדה מרקט עושים כל מאמץ להביא אליכם את העדכונים השוטפים בתחום, במידה ותרצו לקבל עדכון במייל על מאמרים חדשים אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונוסיף אתכם לרשימת התפוצה שלנו.

שאלות? תרשמו לנו ונשמח לענות.
ובעיקר נשמח אם תשתפו את החברים שלכם על ידי כפתורי השיתוף הנמצאים בחלקו השמאלי העליון של האתר.

3 Responses to מגמות שיווקיות בולטות לשנת 2015

  • הי ענבר,תודה לך בגין המסרים העדכניים,אני כמובן קורא אותך ומנסה ליישם כל תובנה ורעיון שאת מעלה ברשת,מקווה ש"אחרי החגים"
    שוק הנדל"ן שבו אני עוסק,יקבל בילד אפ וימנף וימקסם עסקי דלא ניידי,שוק הנדל"ן הוא ענף ממוקד,ואני נאלץ להשתמש בשרותים של אתר יד2,שגובה עשרות אלפי שקלים,בנוסף לפרסום בתקשורת הכתובה,באם יש לך תכנים ספציפיים לענף שבו אני עוסק,אשמח כמובן לפיד בק.
    בברכה משה שי יועץ נדל"ן

  • תודה לך ענבר!
    המאמר שלך מציג יפה מאד את המציאות בתחום והמגמות הצפויות. זה ממחיש לי בצבע אדום שאם לא אתקדם בכיוון אשאר מאחור.
    כחלוף החגים אני מאחל: עשיה פוריה יומיום.
    מיכאל.

    • הי מיכאל
      אני מסכימה איתך שאין ברירה וצריך להיות כל הזמן עם היד על הדופק.
      השינויים הטכנולוגייםם כל כך מהירים שזה מאוד מרתיע לאנשים מעל גיל מסוים, גם לי היה עד לפני כשלוש שנים פחד מהטכנולוגיות המשתנות. אבל כמו שאמרתי – אין ברירה, בעלי עסקים שרוצים לשווק בצורה יעילה חייבים להישאר מעודכנים ולהכיר את הטכנולוגיות והמגמות המשתנות בקצב מואץ (כמו כל העולם המטורף שלנו….)
      בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *