052-3792247

רעיונות שיווקיים » כללי »שיווק » מיתוג עסקים ושיווק ויראלי – איך לגרום לכווווולם לדבר על העסק שלך?

מיתוג עסקים ושיווק ויראלי – איך לגרום לכווווולם לדבר על העסק שלך?

בעידן בו אנו מופגזים בפרסומות ובמסרים שיווקיים מילת המפתח לשיווק אפקטיבי היא ויראליות, כלומר יצירת תוכן שיווקי שיגרום לאנשים לדבר עליו וגם להעביר אותו הלאה, המפתח להצלחה של מיתוג עסקים הנו שיווק ויראלי מכיוון ש: 20%-50% מהחלטות הקניה מתבססות על העברת מידע מפה לאוזן ומשיווק מפה לאוזן.  פוסט זה מתאר כיצד  לייצר פעילויות שיווקיות אפקטיביות שיגרמו לכולם לדבר על העסק שלך.

מהו שיווק ויראלי?

שיווק ויראלי הוא פעילות שיווקית שגורמת לאנשים לדבר עליה עם אנשים אחרים ובכך גורמת לכך שהמסר השיווקי מועבר בצורה טבעית להרבה מאוד אנשים. מסתבר, שכאשר אנו נחשפים למסרים שיווקיים שמגיעים מהחברים שלנו אנו נוטים להקשיב למסרים ולהפנים אותם הרבה יותר מאשר אם היינו מקבלים את הפרסום ישירות מהמפרסם.

אך רגע לפני שאסביר כיצד יוצרים שיווק שעובר מפה לאוזן, אסביר על הקשר בין מיתוג עסקים ושיווק ויראלי:

מיתוג עסקים מבוסס בחלקו הגדול על כך שהרבה אנשים מכירים את העסק ושומעים עליו. ולכן הוא מושפע בצורה מאוד משמעותית מהמידה בו מצליח העסק לייצר שיח בין אנשים על העסק ומוצריו. שיווק ויראלי, כזה שעובר מפה לאוזן, מסייע לתהליכי מיתוג עסקים ומביא לזרימת לקוחות חדשים לעסק. 

ששת עקרונות לשיווק ויראלי – שיווק שעובר מפה לאוזן:

מטבע חברתי – אנשים נוטים יותר לשתף בתכנים מפתיעים ובלתי צפויים ובתכנים מעוררי מחלוקת – שגורמים להם להראות "בעניינים" בעיני החברים שלהם.

טריגרים – גירויים בסביבתנו שגורמים לנו לחשוב על דברים שקשורים למוצר או לרעיון אליו נחשפנו בפרסומת.

לעורר רגש – נמצא שאנשים מרבים יותר לשתף במסרים שיווקיים שמרגשים אותם. אבל ישנם רגשות שמעודדים שיתוף וישנם כאלה שמצמצמים שיתוף. בהמשך נפרט אילו רגשות רצוי לעורר אם ברצונכם שהמסרים שלכם יהפכו לויראליים.

פומביות – ככל שנצליח לייצר פומביות למוצרים שלנו ולגרום לאנשים להשתמש בהם באופן גלוי וציבורי, כך יש יותר סיכוי שידברו עליהם ויחשפו אליהם אנשים נוספים.

ערך מעשי – אנשים נוטים לשתף ולחשוף מסרים שיש בהם ערך מעשי – כלומר מסרים שלימדו אותם משהו חשוב שלדעתם אנשים נוספים יוכלו להפיק ממנו תועלת.

סיפורים – ולסיום, סיפורים. באופן כללי תהליך של מיתוג עסקים הוא תהליך בו אנו מצמידים סיפור לעסק ויוצרים "סיפור מותג". באופן יותר ספציפי – ככל שניצור סיפור מעניין יותר,  כך יש יותר סיכוי שאנשים ידברו עליו ויעבירו אותו הלאה.

ועכשיו ארחיב מעט על כל אחד מהרכיבים:

מטבע חברתי – אנשים באופן טבעי רוצים לשתף את החברים שלהם והסביבה שלהם במחשבות ורעיונות. לכן הרשתות החברתיות זוכות להצלחה כל כך גדולה. הרצון לשתף הוא כל כך בסיסי וראשוני, שכל מי שיש לו ילדים מכיר את זה שילד מצייר ציור ומיד רץ להראות להוריו.

ככל שהמסר השיווקי שלנו יהיה מעניין יותר, מיוחד יותר ומפתיע יותר כך יש סיכוי גדול יותר שישתפו אותו. אנשים לרוב ישתפו בתכנים שלדעתם יציירו אותם כ"מגניבים" ו"בעניינים" שמספקים להם מטבע חברתי. בנוסף, אנשים נוטים גם לשתף תכנים שנויים במחלוקת שמעוררים דיון ושיח.

bleirלדוגמא, הסרט "פרויקט המכשפה מבלייר" הוא סרט דל תקציב שיצא לאקרנים ב – 1999 ומספר את סיפורם של שלושה סטודנטים לקולנוע שטיילו בהרי מרילנד כדי לצלם סרט דוקומנטרי על דמות אגדית מקומית בשם "המכשפה מבלייר". בתחילת הסרט מוצג פתיח שממנו מבינים הצופים שהסרט כולו מבוסס על קטעי וידאו שצולמו על ידי סטודנטים שנעלמו ולאורך כל הסרט הצופים אינם יודעים בוודאות האם הסרט הנו סרט דוקומנטרי אורגינלי או סרט מבוים. הסרט שהופק בתקציב של 35 אלף דולר זכה להצלחה קולנועית חסרת תקדים וגרף הכנסות של 248 מיליון דולר, בזכות התעלומה שיצר. כמעט כל מי שצפה בסרט היה חייב לשתף את חבריו בתעלומה ולהתייעץ עם סביבתו האם מדובר בפיקציה או בסיפור אמיתי. 

דוגמא נוספת לקמפיין שהפך לויראלי ברשת בזכות היותו מפתיע ובלתי צפוי, זו סדרת הסרטונים "Will It Blend" של חברת הבלנדרים Blendtec. בסרטונים מופיע נסיין הלבוש בחלוק מעבדה לבן שמכניס לבלנדר של חברת Blendtec  מגוון רחב של מוצרים, החל מכדור פינג פונג ועד אייפון 5 תוך שהוא בודק "האם הם יתערבלו".  הסרטונים של Blendtec הפכו לאחד הקמפיינים הויראליים המצליחים ביותר ברשת, הם זכו לעשרות מיליוני צפיות ביו טיוב והביאו לגידול של 700% במכירות הבלנדרים של החברה כאשר התקציב השיווקי שהוקדש לקמפיין עמד על סכום של 50 $ בלבד!  (אם לא לוקחים בחשבון את עלות האייפונים והמוצרים הנוספים שהם החריבו במהלך הצילומים….)

טריגרים – במחקר שיווקי גדול שנערך בפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטת וורטון, נחקרה הסוגיה "מה גורם לאנשים לדבר יותר על מוצרים מסוימים מאשר על אחרים". באופן טבעי, כמו שראינו בסעיף הקודם מוצרים שיוצרים עניין והפתעה גורמים שידברו עליהם יותר מאשר מוצרים שגרתיים. אך המחקר מצא גורם נוסף – ככל שיש בסביבה יותר טריגרים, שמזכירים לנו את המוצר בו נתקלנו או את הפרסומת בה צפינו, כך יש סיכוי גדול יותר שנדבר עליו.

לדוגמא: נניח שרכשתם לאחרונה חיתולים במבצע בסופר וגם רכשתם לאחרונה מכשיר אייפון 5.  על מה לדעתכם יש סיכוי גדול יותר שתדברו עם עמיתים לעבודה על החיתולים או על האייפון?  סביר להניח שעל האייפון, כי בסביבת העבודה יש יותר טריגרים שיגרמו לכם לחשוב על האייפון מאשר על החיתולים.  לעומת זאת כשתמצאו עצמכם בגן המשחקים עם הילדים מוקפים בהורים לפעוטות, יש סיכוי רב יותר שתדברו עם ההורים האחרים על מבצע החיתולים מאשר על האייפון החדש. זו המהות של הטריגרים.

כיצד נוכל לייצר טריגרים בפעילויות שיווקיות?  ננסה לקשר בין המוצר שלנו לבין פעילות יומיומית נפוצה. דוגמא ידועה לקמפיין שיווקי שהצליח לייצר טריגרים באופן שיצר ויראליות מאוד גדולה, הוא הקמפיין המצחיק והמטופש של באדוויזר "מ'מצב? "  בו חברים שותים בירה באדוויזר ומברכים זה את זה בברכה "מה המצב" (What's up) בעגה מצחיקה.  קמפיין זה גרם לתופעה חברתית בינלאומית, שאנשים התחילו לברך אחד את השני בברכות "מ'מצב" משעשעות.

כך, הודות לטריגר שיצרה באדוויזר בין הברכה הנפוצה לבירה, היא הצליחה להביא למצב שפגישות חברתיות עוררו דרך קבע מחשבה על בירה באדוויזר.

לעורר רגש – הסיכוי של תוכן שמעורר רגש להפוך לויראלי גבוה ב 30% יותר מתוכן שאינו מעורר רגש. יותר מכך, נמצא שלא כל רגש מעודד שיתוף, אלא בעיקר רגשות שמעוררות שמחה ואושר (תוכן הומוריסטי), יראת כבוד וגם רגשות כמו חמלה, כעס וחרדה.

ההסבר לכך שאנשים משתפים יותר בתוכן רגשי, הוא שהרגש יוצר בהם עוררות פיזיולוגית שגורמת להם לרצות לחלוק את הרגש עם אחרים. לדוגמא, הסרטון המדהים (שבהחלט מעורר יראת כבוד) של הסבתא בת השמונים, שפורצת בריקוד סלסה לוהט בעת שהגיעה להיבחן באודישנים ל"נולד לרקוד" בטלוויזיה הבריטית. הסרטון נצפה על ידי קרוב ל – 15 מיליון איש  (אם אינכם רוצים לצפות בכל הסרטון מומלץ לעבור לדקה ה 1:40 אז מתרחש הבלתי יאומן!)

דוגמא לפרסומת שהצליחה לרגש מדינה שלמה היא הפרסומת הישראלית לאגודה למלחמה בסרטן בכיכובו של הילד הרן . הפרסומת שצולמה לראשונה ב- 1989, הפכה להצלחה אדירה, באופן שהביא את האגודה לעשות  חמש פרסומות המשך בכיכובו של הרן , בין השנים 1999-2009, תוך הצגת תהליך התבגרותו וניצחונו על הסרטן.  הצלחת הפרסומת נזקפת ליכולתו של הרן לרגש כל כך הרבה אנשים (אני עדיין מצטמררת בכל פעם שאני צופה בפרסומת זו).

לכן, אם אתם רוצים שהתוכן השיווקי שלכם יהפוך לויראלי – חשבו כיצד ליצר תוכן שיוצר רגש באופן שיגרום לרצות לשתף אותו עם אחרים.

livestrongפומביות – פומביות היא האופן בו אנו מעודדים את הלקוחות שלנו להשתמש במוצר באופן ציבורי כך שאנשים נוספים יחשפו אליו ולמסרים שלו.

אחת הדוגמאות המפורסמות לקמפיין שיווקי גלובלי שהצליח לייצר פומביות הוא צמידי LiveStrong של לאנס ארמסטרונג שנענדו על ידי אנשים ברחבי העולם ולמעשה מדובר בקמפיין של עמותה שמתמקדת בהעצמה ובחיזוק של אנשים שהחלימו מסרטן. הצלחת הקמפיין נובעת בראש ובראשונה מהבולטות של הצמידים שיצרה שיחה בין אנשים והביאה לויראליות מאוד גדולה של המסרים של הקמפיין.

כיצד תוכלו לחזק פומביות של מוצרים ושירותים? אם המוצר שלכם נמכר בחנות  – מומלץ לצייד את הלקוחות בשקית ממותגת יפה ומושקעת, מהסוג שלקוחות ישמרו לשימוש חוזר ולא יזרקו אותה כשיגיעו הביתה. כך תהפוך השקית שלכם לטריגר שיעורר שיחה על המוצרים.  לעסקים שמוכרים מוצרים באינטרנט אני ממליצה לשלוח את המוצר הנרכש למקום העבודה ולא לבית הלקוח. באופן זה הרכישה הופכת לפומבית ולקוחות פוטנציאליים נוספים נחשפים אליה. חברות אופנה, יכולות להגדיל את הלוגו שלהם על המוצרים באופן שכל מי שלובש אותם יהפוך לפרסומת מהלכת (כמובן שבגבולות הטעם הטוב – אם הלוגו יהיה גדול מידי, זה עשוי להרתיע לקוחות מקניית המוצרים). חברות אחרות יכולות לעודד לקוחות להשתמש במוצרים שלהם באופן פומבי ובכך להגדיל החשיפה. למשל – לחלק אבזרים שימושיים כגון שמשיות לחוף הים, ציליות לרכב או אבזרים למשרד עם המסר השיווקי שלכם.

ערך מעשי – אנשים משתפים במידע בעל ערך מעשי כדי לעזור לאחרים, בין אם זה להראות לחבריהם איך לחסוך בזמן, לחסוך בכסף או פעולות שיסיעו להם בחיי היום יום. כיועצת בתחום של מיתוג עסקים ופיתוח עסקי אני מוצאת עצמי לעיתים קרובות משתפת בתכנים שנראים לי שיעזרו ללקוחותי. חברתי הסטיליסיטית מרבה לשתף בתכנים שעוסקים באופנה ובטיפוח. אמהות רבות מרבות לשתף בתכנים שעוסקים בטיפול בילדים, בבריאות ובתזונה וכד'. מאמא שלי אני מקבלת לעיתים קרובות במייל מאמרים שעוסקים באיך להוציא כתמים מבגדים, איך לשמור על טריות המזון ואיך לזהות שבץ מוחי.  כלומר – אנשים משתפים בתכנים שנראה להם שיהיו מעשיים עבור חבריהם.

geryאחד הכלים המרכזיים כיום ליצירת ערך מעשי הוא ניוז לטר ובלוגים. ידיד שלי שהוא יועץ השקעות שולח לי מידי חודש ניוז לטר עם טיפים להשקעות פיננסיות, אותו אני קוראת בשקיקה. אני מנויה לכמה בלוגים שעוסקים בשיווק ובתחום של מיתוג עסקים, ומרבה להעביר לקולגות שלי תכנים שנראים לי מעניינים במיוחד. דוגמא לעסק שהצליח מאוד הודות ליצירת תוכן בעל ערך מעשי הוא The Wine Library – עסק משפחתי למכירת משקאות שהעלה לרשת סדרת סרטונים העוסקים באופן בחירת יין וכיצד נכון לשלב משקאות אלכוהוליים בארוחה. הבלוג של The Wine Library זכה לחשיפה עצומה והעסק צמח והפך תוך כעשר שנים מעסק משפחתי קטן לעסק בינלאומי המגלגל מחזור של 100 מיליון דולר  בשנה, תוך שהוא משתמש בעיקר בערוצי שיווק ויראליים כמו וידאו בלוג, ניוז לטר ורשתות חברתיות.

לקריאה נוספת על מיתוג עסקים ומיתוג ואישי באמצעות בלוגים.

סיפורים – סיפורים הם חלק מלמידה תרבותית וחברתית. הסיפורים שאנו מספרים לחברינו מסייעים להם ללמוד איפה כדאי לעשות קניות, על איזה מוסכניק אפשר לסמוך, מאיזו מסעדה להמנע כי חטפתם קלקול קיבה לאחר שאכלתם בה וכד'…

יצירת סיפור מעניין סביב המותג והעסק שלך תגרום לאנשים לדבר עליו.

haredreal-women-doveלדוגמא: ג'רד פוגל שהשיל 104 ק"ג  ממשקלו ו- 54 ס"מ מהיקף מותניו על ידי "דיאטת סאבווי" בה אכל במשך מספר חודשים שלוש פעמים ביום כריך של סאבווי, גרם לאנשים לדבר על סאבווי כעל מזון בריאות מהנה ומגוון שעוזר לירידה במשקל.

חברת הטואלטיקה Dove, בקמפיין שלה של נשים אמיתיות, יצאה נגד תעשיית היופי שמרטשת תמונות דוגמניות עד שהופכת אותן ללא מציאותיות והביאה נשים במידות רגילות לקמפיין שיצר שיח ועניין רב.

דוגמאות אלו מציגות כיצד הופכים מסר שיווקי לסיפור שאנשים ידברו עליו.

לסיכום, אם ברצונכם ליצור שיווק ויראלי, באופן שיחזק את מיתוג העסק שלכם ויגרום לאנשים לדבר עליו ועל המוצרים שלכם, נסו לייצר פעילויות שיווקיות שעונות על כמה שיותר מהכללים הבאים:

הם מספקות מטבע חברתי לגולשים, מעוררות טריגרים בסביבתן, מעוררות רגשות של שמחה, יראת כבוד, חמלה, כעס או חרדה, יש להם אלמנט פומבי או לפחות ערך מעשי, ורצוי מאוד שיהיה סיפור מעניין מאחוריהם.

הפוסט מבוסס על הספר ויראלי –  של פרופסור ג'ונה ברגר.

אשמח שאם אתם מוצאים את הפוסט בעל ערך מעשי, או מפתיע ומרגש שתעבירו אותו הלאה….

מזמינה אותך לקרוא גם  על שיטות מיתוג שונות ואיזו שיטה מתאימה לסוגים שונים של עסקים.

נכתב על ידי ענבר בזק, מומחית מיתוג עסקים, דה מרקט, משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

 

11 Responses to מיתוג עסקים ושיווק ויראלי – איך לגרום לכווווולם לדבר על העסק שלך?

  • בעידן של היום, שיצר דור צרכני, לשיווק תפקיד חשוב, מאוד חשוב. זה לא כמו שבעבר היינו קונים ועושים מה שאנחנו צריכים, היום אנחנו צורכים יותר מדי, רוצים הכל, וקונים דברים שאנחנו לא צריכים, הן נוצרו במטרת רווח לא מסיבה שבני אדם צריכים אותם. וכל הקסם טמון בשיווק והשיטות שלו. ומאמר זה "קולע בול" להכוונה לשיווק מוצלח, שהוא השיווק הויראלי, בעידן הרשתות החברתיות והשיווק דרכן. ונקודות שהוצגו במאמר הן מה שיגרמו לצרכנים להרגיש שהם צריכים מוצר מסוים.
    לעורר רגש הוא העיקרון הגדול בין כל הנקודות שהוזכרו, לפי דעתי. כך שעירור רגש מבטיח את חלק משאר העקרונות האחרים. סיפורים הם מעוררי רגש, כל סיפור בלי רגש הוא לא סיפור מוצלח. גם המטבע החברתי מטרתו לעורר רגש ולפרסם מסר מה בפני החברה. עירור רגש נותן לאנשים להרגיש משהו, להרגיש שהם כן רוצים שהם כן צריכים, שמוצר מה ישנה את אופי החיים שלהם, ייתן להם לקנות מוצר מה אפילו אם הם לא צריכים אותו באמת. וזו הנקודה החשובה בשיווק של היום. האדם עבר את שלב הצרכנות בשל צרכנות כי הוא צריך דבר מה, ונהיה בשלב של צרכנות מסיבת צרכנות.
    בכלל היום, לא משווקים למוצר דרך המטרות הראשוניות שלו, אלא דרך דברים אחרים. תקנה ספה זו יהיו לך חיים חברתיים טובים יותר,זה יצא מהמטרות המהותיות הרלוונטיות למוצר והמטרה נהייתה עכשיו החיים הטובים ההרגשה מה המוצר ייתן לך להרגיש ולחוש כשתקנה אותו, הבגדים לא כדי נלבש אותם, להסתיר חלק מהגוף שלנו, אלא כדי שיתנו לנו להרגיש ככה ויציגו אותנו ככה ויתנו לנו זהות מסוימת.

    האמת, שמאמר זה הכווין אותנו לשווק למוצרים שלנו דרך עמוד הפייסבוק 🙂
    תודה.

  • אין ספק שכיום, בעידן שבו הרשתות החברתיות הפכו לבמה היעילה והנרחבת יותר באינטרנט וצינור העברת מידע מהמפרסם לקהל, ויראליות היא כלי חשוב בידיו של המפרסם במידה וידע כיצד להשתמש בה. פרסום נכון ומושכל באינטרנט יכול להוביל לחשיפה גבוהה מאוד לתכניו של המפרסם עבור מינימום השקעה תקציבית, רק על ידי הקהל עצמו. על מנת שתוכן יהפוך להיות ויראלי עליו לעמוד במספר עקרונות חשובים, להלן: על התוכן לרגש אנשים, לכלול סיפור מעניין, מידע פרקטי עבור אנשים, או תוכן מעניין, מפתיע ומסקרן שיעורר אנשים לפתח דיון לגביו, ועוד.
    לדעתי, בימים אלו הסטנדרטים להפיכת תוכן לויראלי עולים, משום שאנו כבר נחשפים באינטרנט יום יום לתכנים ויראליים רבים וסף הריגוש שלנו עולה. על כן, על המפרסמים לשבור את שיאם בכל פעם על מנת להמשיך להפתיע ולסקרן קהל שנהיה בררן יותר ויותר במשך הזמן.

  • כיום, אנו חיים בעולם בו אנו מקבלים כמויות אדירות של פרסומות ומסרים שיווקיים, כך שמילת הקסם הפכה להיות "ויראליות". זוהי פעילות שיווקית הגורמת לאנשים לדבר עליה עם אחרים ובכך גורמת למסר השיווקי לעבור בצורה טבעית להרבה מאוד אנשים. זאת מכיוון שכאשר אנו מקבלים "פרסום" כביכול מאנשים שאנחנו מכירים אנחנו נוטים להאמין להם יותר ולהשתכנע יותר בקלות.
    השיווק הויראלי מבוסס על שישה עקרונות עיקריים: מטבע חברתי, טריגרים, עירור רגשות, פומביות, ערך מעשי וסיפורים. כך שכאשר נרצה ליצור שיווק ויראלי, באופן כזה שיחזק את מיתוג העסק שלנו ויגרום לאנשים לדבר עליו ועל המוצרים שלנו, ננסה לייצר פעילויות שיווקיות שעונות על כמה שיותר מעקרונות אלו.
    אני באופן אישי חושבת שהמשמעותיים ביותר הם עירור הרגש והטריגרים, וזאת על סמך האופן בו פרסומים באמת משפיעים עליי באופן אישי. עירור הרגש – הרגש יוצר עוררות פיזיולוגית שגורמת לרצות לחלוק את הרגש עם אחרים. טריגר – ניסיון לקשר בין המוצר שלנו לבין פעילות יומיומית נפוצה.

  • הי ענבר,
    המאמר תרם לי המון מבחינה שוודית,בין אם בחיזוק של מה שעשיתי וחידוד יחד עם למידה של מה כדאי לעשות בעתיד:).
    הוא באמת כתוב בצורה מאד טובה ובהחלט ארשום לעצמי גם את שם הספר להמשך.
    אני בידיוק נמצאת בצומת לתהליך מיתוג מחדש של העסק שלי ואשמח ליצור איתך קשר:). בן זוגי גם עבד איתך הרבה זמן בעבר לטובת קידום המחלבה שלנו…העולם קטן:).
    בתודה רבה,
    ג'ני ביקוב צור
    050-8453433
    עין השופט

  • אני רואה בפייסבוק כדוגמה טובה ליישום הכללים האלה, אחרי שקראתי את המאמר הזה, שחזרתי את הפוסטים שפרסמתי בעמוד הפייסבוק האישי שלי, שמתי לב שהפוסטים שפרסמתי העונים על כללים אלה קיבלו יותר לייקים מאשר פוסטים "יבשים" שלא היה בהם סיפור מעניין או שמעוררים רגש וכולה.. לדעתי, כמות הלייקים בשלב זה היא אינדיקטור טוב למידת הצלחת השיווק הויראלי בעתיד ובאמצעות הפייסבוק רוכשים את המומחיות.

  • בהמשך לדוגמאות שהועלו,
    מצורף לינק: https://www.facebook.com/video.php?v=10153088516667176
    לסרטון שרץ עכשיו בפייסבוק, בסטטוסים מצייצים, כרגע עומד על למעלה מ6500 לייקים ולמעלה מ1500 שיתופים.
    אין ספק שבמקרה הנ"ל, מדובר בעקרון הרגש- ממבט חטוף בתגובות לסרטון, אנשים מאוד התרגשו לצפות בסרטון והתלהבו מהאווירה בבית הקפה. כמובן שהיו גם כאלו שהביעו ביקורת על ההתנהלות של יושבי בית הקפה ועל כך שזה יכול לקרות רק בתל אביב.
    על כל פנים, בין אם הסרטון מבויים/לא מבויים, נעשה במטרה לקדם אג'נדה מסוימת/את בית הקפה/ את חברת האוזניות למסיבות- הוא לגמרי עושה את העבודה!

  • אביתר שלום. אני נוטה להסכים איתך בנוגע לרגש. חשוב לציין שג'ונה ברגר בספרו אותו סקרתי בפוסט לא נותן "ציונים" מה חשוב יותר מבין המרכיבים שהופכים מסר לויראלי. לדעתי שילוב של מסר שמעורר רגשות עם סיפור מעניין הם ללא ספק הופכים כל מסר למעניין אותנו עם פוטנציאל ויראליות גבוה. חשוב לא לשכוח את הסיפור מאחורי המסר, כי רגש ללא סיפור הוא דבר שחולף מהר בעוד שסיפורים מעניינים ומסקרנים הם אלמנט שנשאר בזכרון לטווח ארוך.

    כמו כן אם בשיווק עסקינן, ללא ספק ה"טריגר" הוא רכיב חשוב שיוביל לרכישה ברגע האמת ולא רק להעברת המסר הלאה.
    הרבה מנהלי חברות אותם פגשתי מתלוננים ששיווק ויראלי אולי מביא למודעות אבל לא תמיד ניתן להבחין בתוצאות עסקיות, ולכן חשוב לקחת בחשבון את ה"טריגרים".
    בהצלחה! ענבר

  • לטעמי, "לעורר רגש" הינו העיקרון החזק והמשמעותי ביותר. אילו הייתי ניצב בפני דילמה מה מבין העקרונות הינו חשוב יותר לדעתי, לבטח הייתי בוחר אותו. הסיבה היא שבעולם דיגיטלי, טכני ונטול "אנושיות", בה האדם מבלה את מרבית הזמן שהוא גולש אל מול תכנים שאינם דומים לשיח אשר הוא מקיים עם אנשים, לסרטון אשר פועל בדיוק על אותם מקומות בנפש האדם שכבווים על פי רוב בעת הגלישה, סיכוי רב יותר להצליח.
    מצד אחד זה הוא אתגר רציני לעורר רגש אצל פלוני אלמוני, אשר אינך יודע עליו דבר, מצד שני כאן לטעמי מצוי פוטנציאל ההצלחה לכול סרטון

  • פוסט מעניין מאוד ומלא תובנות אשר משלב את התפיסה שבמיוחד היום יותר מבעבר יש צורך של חדשנות ופריצת דרך בתפיסות השיווקיות.
    העולם ממשיך להתקדם כל הזמן מבחינת הטכנולוגיה ושילוב המובייל לתוכו. (היום יותר מתמיד אם אתה לא שם אתה לא קיים)

    הייתי חושב על הצעד הבא של השיווק מה שבעבר עשו להתאים תפיסה מוחשית לעולם התוכן כמו משחקים בין המציאות הוירטואלית למציאות הקיימת… של שילוב ריחות / צלילים / צבעים ודברים שאפשר לחוש ביותר מאשר חוש השמיעה והראייה…

  • תודה רבה על השיתוף.
    הפוסט מעניין, רלוונטי, מנוסח היטב, לוגית ומעשית, מלווה בדוגמאות רלוונטיות ומרגשות (עד דמעות!)
    אבל, כמה שאשתכנע ואתלהב, תמיד קשה לי בסוף, ליישם על העסק שלי, את העיצות הטובות, שאני קוראת ומאמינה בנכונותם !!!
    אשמח להפיץ את הקישור לפוסט הזה הלאה.
    בהערכה רבה, נעמה

    • תודה נעמי על תגובתך. תמיד מחמם את הלב לקרוא שהעצות והרעיונות תורמים לך ולעסקים נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *