052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק » שיווק בתקופה שבה אין לאף אחד חשק לקנות

שיווק בתקופה שבה אין לאף אחד חשק לקנות

בשבועות האחרונים מאז החל מבצע צוק איתן שואלים אותי בעלי עסקים רבים מה נכון לעשות בתקופה כזו. מצב הרוח בשפל, אנשים לא יוצאים מהבתים, והאם נכון בכלל לעסקים להשקיע מאמצי שיווק בתקופה כזו או להוריד פרופיל?   בפוסט זה אציג הסיכונים וההזדמנויות של שיווק ופרסום  בתקופה של מתיחות ביטחונית.

הלך הרוח הצרכני

כשלאנשים אין מצב רוח הם לא קונים. והדבר נכון במיוחד במוצרים שנחשבים מותרות כמו אפנה, בלויים, פנאי ונופש. אלו התחומים שנפגעו באופן המוחשי ביותר בחודש האחרון. מנתונים שהתפרסמו בעיתונות הכלכלית נצפית ירידה של 40%-60% ברכישת מוצרי צריכה וירידה חדה בביקורים בקניונים. בדרום הארץ כמובן שהמספרים אף גבוהים יותר.

צוק איתן

הזדמנות למכירות און ליין

במקביל לירידה החדה בביקור בקניונים הציבור מסתגר בבתים ונצפית עליה משמעותית ברכישות און ליין בתקופת הלחימה. עיקר הרכישות הם של מוצרים קטנים כמו אפנה, אקסוסריז, כלי בית וכד'. אלו רכישות שנועדו לשפר את מצב הרוח ואינן כרוכות בהוצאות גדולות.

עסקים שעדיין אין להם פלטפורמת מכירה און ליין – זה הזמן להתעורר. כל המחקרים כל המומחים מצביעים באופן חד משמעי על מגמה של גידול ברכישות און ליין ובמיוחד בתקופות בהם אנשים חוששים לצאת מהבית.

זו ההזדמנות לעסקים קטנים שאינם נמצאים בקניונים להתבלט ולמכור. זו גם ההזדמנות ליזמות כגון סלי קניות עד הבית, ירקות מהחקלאי לשדה, מטפלים שמגיעים ללקוחות הביתה או אפילו טיפול רגשי דרך הסקייפ. לאחרונה קראתי ראיון עם ארווין יהלום אחד מגדולי הפסיכותרפיסטים בעולם שמספר שהוא עבר מזמן לטיפול דרך הסקייפ ושזה עובד מצוין. אז אם הוא יכול כל אחד יכול. אני ממליצה לכל עסק לבחון כיצד הוא יכול להגביר המכירות שלו באמצעות האינטרנט כל השנה – אבל בעיקר בתקופות כגון זו.

הזדמנות לבולטות גבוהה במדיה

באופן טבעי בתקופות של אי וודאות מפרסמים רבים מבטלים פעילויות שיווקיות או דוחים אותן. לכן, כל מי שמחפש יכול למצוא הזדמנויות לפרסום במדיה במחירים מוזלים משמעותית. השבוע למשל פנו אלי מחברת שילוט חוצות גדולה והציעו לי לפרסם את אחד מלקוחותי במחיר הזול בכ 50% מהמחירים שלהם בשגרה.  המחירים נמוכים גם בעיתונים ארציים ומקומיים, ברדיו ובטלוויזיה.

נוכחות המפרסמים ברשתות חברתיות

צוק איתן 4עולה השאלה האם שיווק בתקופת מתיחות בטחונית יכול לפגוע במפרסמים? התשובה מורכבת. מאוד חשוב להיות רגישים למצב ולא להתנהג כבשגרה. יש להתאים את המסרים השיווקיים להלך הרוח, לשדר ממלכתיות ומסרים שמתייחסים למצב בצורה מרומזת, מבלי להביע עמדה פוליטית נחרצת. ישנם עסקים שרצוי שישמרו על פרופיל נמוך בתקופה זו כגון בילויים, מסיבות, חיי לילה וכד'….

עם זאת עסקים המציעים מוצרי צריכה יומיומיים כגון מזון, טואלטיקה ומוצרים לבית יכולים להציע הנחות לחיילים / לתושבי קו העימות, בתי מלון וצימרים יכולים להציע לינה מוזלת לתושבי הדרום, וכמובן שמטפלים בתחומים רגשיים יכולים להפיק הרבה חשיפה בתקופה בה אנשים נמצאים במתח נפשי.

חוקי עשה ואל תעשה

  • השתמשו בהגיון.
  • אל תצאו בקמפיינים גדולים וראוותניים בתקופה זו – זה עשוי להתקבל לא טוב
  • המשיכו לשמור על נוכחות במדיה אם כי במינונים צנועים וברגישות במסרים ובתכנים
  • הימנעו מהבעת עמדה פוליטית
  • אם אתם עוסקים בתרומות למען החיילים – חשוב לתקשר זאת אך לא להתרברב
  • מומלץ לתקשר הטבות והנחות לחיילים או לתושבי קו העימות – אלו מסרים שיווקיים עם פוטנציאל ויראלי גבוה בתקופה זו.

 

נכתב על ידי שירי גרינפלד וענבר בזק מומחיות מיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ופיתוח שיווקי.

שאלות? תרשמו לנו ונשמח לענות.

וכמובן הכי חשוב – שהמתיחות תסתיים, ושכל בנינו יחזרו הביתה בשלום.

 

3 Responses to שיווק בתקופה שבה אין לאף אחד חשק לקנות

  • ענבר בזק היקרה,בהחלט שבזמן מלחמה כאשר המשק מצוי במיתון,ויש פחות לקוחות,ופחות תנועה כלכלית,יש להגביר ולהכפיל את הפרסום,והשיווק ברשת,ובפרינט,הואיל ותמיד ימצאו קונים ומוכרים שכדאי להציע להם דילים במציאה,ובמחירי "סוף העונה",וכך לפחות לשמר את הלקוחות,ולשמור על מתח רווחים שיחזיק את העסק !!!
    בברכה
    משה שי יועץ נדל"ן

  • ענבר- כל מילה בסלע. אחלה פוסט 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *