052-3792247

רעיונות שיווקיים » כללי »שיווק » פרסום בוואטסאפ – איך להפוך את המפרסם להיות אחד מהחבר'ה?

פרסום בוואטסאפ – איך להפוך את המפרסם להיות אחד מהחבר'ה?

אפליקצית הוואטסאפ צוברת פופולריות גדלה והולכת, כאשר רבים מוצאים אותה עדיפה על פני רשתות חברתיות כמו פייסבוק הודות לפרטיות שהיא מספקת והעדר פרסומות.
אז איך בכל זאת ניתן לייצר פרסום בוואטסאפ ? השיטה היא לייצר קמפיין בעל ערך מוסף שיגרום ללקוחות להזמין את המפרסם ולהפוך אותו ל"אחד מהחבר'ה" . פוסט זה מתאר כיצד יוצרים פרסום בוואטסאפ ומה הייחוד של פלטפורמה זו.

לפני שנדבר על פרסום בוואטסאפ נקדים ונספר מעט על האפליקציה שכובשת את העולם בכלל ואת הצעירים בפרט:

וואטסאפ WhatsApp היא אפליקציה המשמשת להעברת מסרים מיידים, תמונות ווידאו באמצעות המכשיר הסלולרי, וייחודה בהעברת המידע המהיר וביכולת להקים קבוצות דיון ושיתוף. כך למעשה האפליקציה משמשת גם כרשת חברתית וגם כאמצעי תקשורת זמין ומהיר. מייסדי האפליקציה שהוקמה בפברואר 2009 מתנגדים לאפשר פרסומות בתוך האפליקציה, וטוענים שחלק מהצלחת הפלטפורמה היא בכך שהיא נקיה מפרסומות ומאפשרת פרטיות מלאה למשתמשים.

הצלחתה של וואטסאפ מרשימה בכל קנה מידה, והיא נמצאת כיום בשימוש על ידי 250 מיליון בעלי מכשירי טלפון חכמים ברחבי העולם, כאשר חדירתה לבני נוער וצעירים מהירה במיוחד. מחקר שערכה חברת TNS עבור בזק ביוני 2013, מראה מגמת נטישה של הצעירים את פייסבוק, מכיוון שלדבריהם הרשת כבר אינה מספקת את צרכיהם – עודף פרסומות וכניסה של ההורים והסבים לפייסבוק הפכו אותה ללא אטרקטיבית לצעירים, שמעוניינים לתקשר ביניהם בלי עינם הפקוחה של המבוגרים. בני הנוער שהשתתפו בסקר ציינו שהם מפחיתים משמעותית את השימוש בפייסבוק (צמצום של 57%) ועוברים לתקשר עם חבריהם בוואטסאפ.
ייחודה של וואטסאפ בכך שהיא מאפשרת ליצור קבוצות ולשתף את אנשי הקשר במסרים מידיים. זה דומה קצת לשיתוף ברשת חברתית, אך בניגוד לרשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, המשתמשים בוואטסאפ יודעים בדיוק מי נחשף למסרים, והסיכוי שהסטאטוסים ידלפו ויגיעו לעיניים הלא נכונות אפסי.

וואטסאפ הופכת לאתגר גדול עבור המפרסמים מכמה היבטים:
• הויראליות של המסרים גבוהה מאוד כמו ברשתות חברתיות.
• אמינות המסרים גבוהה מאוד הודות לעובדה שמי שמעביר את המסר הוא לרוב חבר בתוך קבוצת הוואטסאפ שלך ואתה מכיר אותו אישית, בניגוד לפרסומות ממומנות בפייסבוק או בגוגל ובערוצים דיגיטליים נוספים.
• בניגוד לרוב פלטפורמות הפרסום שעובדות בשיטה PUSH – כלומר המפרסם "דוחף" את המסרים לכיוון הקהל, הפרסום באמצעות וואטסאפ עובד בשיטת PULL – כלומר הלקוחות מזמינים את המפרסמים להצטרף אליהם לקבוצה ולפרסם בתוכה.

איך בדיוק זה עובד?
• המפרסם מכריז על הפעילות (מומלץ שתהיה פעילות שמשלבת פרסים) ומזמין את הלקוחות לפתוח קבוצות וואטסאפ עם כמה חברים ובין השאר לצרף לקבוצה את המפרסם (על ידי מספר טלפון ייעודי שפותחים לטובת הקמפיין).
• בתקנון מציינים שצירוף מספר הטלפון של המפרסם לקבוצה מהווה אישור של מקים הקבוצה לקבל פרסומים שוטפים מהמפרסם במהלך תקופת הקמפיין (מאוד חשוב על מנת לא להסתכן בתביעות משפטיות!).
•  במהלך הקמפיין שולחים מסרים מיידיים באמצעות הוואטסאפ, כאשר ניתן לקיים חידון שקשור למותג או לשלוח קבצי תמונה או סרטונים קצרים (עד 15-20 שניות כדי שלא יהיו כבדים מידי להורדה) או קבצי קול עם המסרים השיווקיים.
• מומלץ שהמסר השיווקי יהיו תדמיתי ולא מכירתי, חשוב לתת הרגשה למשתתפים שהמפרסם הוא "חלק מהחב'רה" ולא "איש מכירות".
• מומלץ שהפעילות תכיל תחרות כלשהי המזכה בפרס, כדי לתת מוטיבציה למשתתפים לצרף את המפרסם לקבוצות שפתחו.
• הכי חשוב לנסות לייצר תוכן מעניין, מאתגר שיגרום למשתמשים לרצות להכניס את המפרסם לתוך קבוצת הווטסאפ שלהם ולא ירגיש שהמפרסם "נדחף" לשם (זכרו – לעבוד ב PULL ולא ב PUSH).

פרסום בוואטסאפ

פרסום בוואטסאפ

כמה דוגמאות מעניינות מקמפיינים של פרסום בוואטסאפ שנערכו בארץ:
רשת קפה קפה הייתה אחת החלוצות בארץ בתחום של פרסום בוואטסאפ עם קמפיין Better Together שרץ במאי 2013, שמטרתו היתה לאתר את קבוצת הוואטסאפ הטובה ביותר. דירוג הקבוצות שנפתחו בוואטסאפ לטובת הקמפיין, לבחירת הקבוצה הטובה ביותר, התבסס על פרמטרים כגון הומור ורמת המעורבות של החברים. לכל קבוצה הצטרפה "דנית המלצרית" דמות וירטואלית מטעם קפה קפה ששיתפה בתובנות משעשעות מעולם המלצרות. על פי הנתונים של קפה קפה שמצאתי ברשת, נפתחו במהלך הפעילות כ־2,500 קבוצות וואטסאפ .

 

 

 

בקמפיין של זוגלובק שנערך על ידי משרד הפרסום Teenk, הציעו לבני נוער לפתוח קבוצות וואטסאפ ולצרף אליהם מספר של זוגלובק. במהלך מספר ימים נשלחה לקבוצות הודעה בשעות שונות במהלך היום עם השאלה "רעבים"? והקבוצה הראשונה שהחזירה תשובה חיובית קיבלה במקום מקרר מלא מוצרי זוגלובק שנשלח אליה באופן מיידי.

בקמפיין של טבע נאות חיברנו מספר ערכים של המותג כגון ישראליות, אהבת הארץ, טבע ונוחות באמצעות הזמר והדוגמן נדב קרני, שיצא לטייל בישראל עם טבע נאות. ביקשנו מהגולשים שיפתחו קבוצות וואטסאפ לקמפיין ויזמינו אליהן גם את נדב קרני, באמצעות מספר ייעודי שנפתח לצורך הקמפיין.
מידי יום נשלח לכל הקבוצות שנרשמו סרטון קצרצר שמציג את נדב מטייל בנעלי טבע נאות במקום אחר בארץ, כאשר הקבוצה הראשונה שניחשה איפה הוא מטייל וענתה את התשובה באמצעות הוואטסאפ זיכתה את כל חברי הקבוצה בסנדלים במתנה.

ניחשתם איפה צולם הסרטון? מוזמנים לצפות בסרטון נוסף ולבחון את בקיאותכם בידיעת הארץ…

במהלך הקמפיין (שבוצע ביחד עם Teenk – משרד פרסום המתמחה בבני נוער) נרשמו 1150 קבוצות של בני נוער ונרשמה עליה מאוד גדולה במעורבות בשיחות בקבוצות וגם בדף הפייסבוק של טבע נאות. השילוב של חידה מאתגרת עם פרזנטור שבני הנוער מזדהים איתו נתן למותג לגיטימציה של מוצר Cool צעיר וחצוף, תוך שמירה על ערכי הטבע והארץ ישראליות.

לסיכום:
המפתח להצלחה של פרסום בוואטסאפ היא שילוב של רעיון מגניב ומעניין, עם ערך מוסף משמעותי ללקוחות או עם פרס נחשק, שיגרום לקהל היעד להזמין את המפרסם לקבוצת הוואטסאפ "כאחד מהחבר'ה".

רוצים לקרוא עוד על פרסום באינטרנט וברשתות חברתיות? מוזמנים להכנס לבלוג של דה מרקט

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית בתחום מיתוג עסקים. דה מרקט משרד מיתוג ופיתוח שיווקי ועסקי.

אשמח לקבל תגובות והערות על הפוסט.

21 Responses to פרסום בוואטסאפ – איך להפוך את המפרסם להיות אחד מהחבר'ה?

  • הפרסום בוואטסאפ מתאים מאוד כדי לשווק מוצרים מסוימים הפונים לקהל יעד צעיר ובני נוער משום שהם משתמשים באפליקציה זו רבות. כמו כן, פעילות נושאת פרסים תמשוך אותם יותר ותגרום להם לשתף פעולה ולהפיץ את המוצר. חשוב שהמפרסם ייחשב "אחד מהחבר'ה" ויש יתרון בלשלב פרזנטור מוכר כדי למשוך את הקהל ולגרום לו יותר להזדהות. יש להתאים את התוכן לקהל היעד כך שאם הוא מבוגר יותר, יש לחשוב על תוכן שיהיה מספיק מעניין עבורו.

  • ההרצאה הייתה מרתקת וגם המאמר בבלוג!
    אמנם שיווק בווטסאפ מתאים יותר לחברות גדולות עם תקציב מתאים- אחרי הכל, המערכת לא זולה…
    אבל כולנו מודעים לכוחו של הווטסאפ, במיוחד בארץ ישראל- כולנו מתקשרים בוואטסאפ בתדירות גבוהה מאוד, אפילו יותר גבוהה מהודעות טקסט רגילות- במיוחד בקרב הצעירים.
    מה שהכי מגניב בשיווק מהסוג הזה זה שניתן להמשיך להשתמש בו לאורך זמן במידה ולא עזבו את הקבוצות,
    והשימוש העתידי יעלה פחות לתחזק (אם בכלל) וכך ניתן להישאר בקשר אישי עם הלקוח- לחשוף אותו לתכנים פעם ב… וכך לשמור אותו במאגר הלקוחות הקבועים שלנו.

  • ישנה חברה צעירה שנחשפתי אליהם בשם 'פרסום שווה' שעושה קמפיינים מוצלחים בוואצאפ, גם בקבוצות וגם בשליחת למנויים פרטים שלהם.
    לא יודעת אם הם עשו כאלו קמפיינים מגניבים אבל הם כן כבר עשו המון קמפיינים.

  • היי…שאלה לי האם יש אפשרות לשמור את אנשי קשר במחשב? ולא בפלאפון?

  • מאמר מרתק וגם הרצאה ממש פותחת עיניים.
    שמחה שנחשפתי למידע הזה, בעיני הכל מתאים
    גם לנותני שירות כמוני וגם למי שמוכר מוצרים פיזיים
    גם לבעלי עסקים קטנים, בהחלט!
    רק לקבל את הכלי הזה ו"לעוף"….
    יופי של דבר. בהחלט קיבלתי ממך המון ואמשיך לעקוב

    תודה מכל הלב

  • מענין מאוד, אם כי עבור ספק שרותים פרסום בקב' וואטסאפ- פחות רלוונטי. למרות שגם אנחנו נותנים סוג של פרסים: פגישת אימון או ייעוץ תעשייתי/ כלכלי/ עיסקי חינם. יש אולי מקום לנסות לעבד ולהתאים פרסום כזו עבורינו.

    • כמו שאמרתי בהרצאה היום – לא כל פלטפורמה מתאימה לכל סוגי העסקים. תלוי מאוד בסוג העסק וצריך לבחון כל מקרה לגופו

  • מאמר מדהייים!! מעניין איך לא שמעתי על זה קודם, אני חושב שזה מתאים לקהל מגוון ולא רק לצעירים!! היום משתמשי ואטסאפ הם לא רק בני נוער אלא גם מבוגרים ואפילו זקנים וכמו שהקמפיין יעניין את בני הנוער, הוא יעניין גם את המבוגרים באותה מידה אם לא יותר.

  • דרך איזה תוכנה אפשר לייצר כזה קמפיין?
    הרי הם לא עושים עם טלפון רגיל?

    • מוטי – זה מתבצע דרך מערכת מיוחדת שיודעת לשלוח ולקבל מאות ואלפי הודעות וואטסאפ במקביל. זה לא דרך מכשיר רגיל כמובן.

      • היי ענבר,
        מרתק,,

        אני סקרן לדעת באיזה תוכנה מדובר, תוכלי להפנות אותי ?

        תודה.
        מוטי

        • אין לי אפשרות להפנות לתוכנה. מדובר בחברה שפיתחה אותה באופן בלעדי שעובדת איתה באופן בלעדי ויש לנו שיתוף פעולה איתם .

          • החברה שפיתחה נותנת שירותים ? ללקוחות ומותגים נוספים ?האם את מכירה ספק בשם דואלי?

  • ענבר!!!! מאמר מרתק, כמו תמיד 🙂
    שבת שלום, דנה.

    • תודה מקסימה. כיף לקבל הפידבקים החיוביים. כמו תמיד 🙂

  • תודה רבה על השיתוף ענבר. מעניין ומאוד מלמד.

  • מעניין מאד אם כי מאד ספציפי. מתאים בעיקר למוצרים המשווקים לקהל צעיר (מה שאכן מתאים מאד לוואטסאפ)

    • אני מסכימה שמאוד מתאים לצעירים, אבל גם לדעתי אפשר לבנות קמפיינים גם לקהלים של בני 30-40. חשוב כמובן שהתוכן יהיה מספיק מעניין למבוגרים. אבל את צודקת בכך שזו מדיה מושלמת לבני נוער – שקשה מאוד להגיע אליהם במדיות אחרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *