052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » פרסום ביוטיוב – קידום עסקים באמצעות סרטוני וידאו

פרסום ביוטיוב – קידום עסקים באמצעות סרטוני וידאו

יוטיוב הוא אתר לשיתוף קבצים וגם רשת חברתית. יוטיוב יכול לשמש ככלי שיווקי נפלא לעסקים עם עושים בו את השימוש הנכון. הפוסט הזה מתאר כמה עקרונות מרכזיים של פרסום ביוטיוב ומתאר כיצד תוכלו לקדם את העסק שלכם באמצעות סרטוני וידאו שיווקיים. נתחיל ברקע קצר על יוטיוב: יוטיוב הוקם בשנת 2005 על ידי סטיב צ'אן, ג'וד קארים וצ'אד הארלי ונרכש בשנת 2006 על ידי Google. youtube2זהו אתר הוידאו הנצפה ביותר בעולם, מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי Google והאתר השלישי הנצפה ביותר בעולם  אחרי Google  ו – Facebook.

  • מעל ל-800 מיליון משתמשים ייחודיים מבקרים ביוטיוב מדי חודש
  • כ-60 שעות של סרטונים מועלות ליוטיוב בכל דקה
  • מעל ל-4 מיליארד סרטונים נצפים מידי יום
  • מדי חודש נצפות מעל ל-3 מיליארד שעות של סרטונים
  • הממשק מותאם ל-39 מדינות ול-54 שפות
  • בשנת 2011, נרשמו ביוטיוב יותר מטריליון צפיות, השוות לכ – 140 צפיות לכל אדם על פני כדור הארץ

ליוטיוב יש מספר תכונות שהופכות אותו לרשת חברתית: היכולת לסמן סרטים ב- like/dislike ; היכולת להירשם כמנויים או עוקבים אחרי ערוצי יוטיוב מסוימים ; היכולת להגיב לסרטונים שאחרים העלו ולשתף אותם במדיות חברתיות נוספות, כל אלו הופכים את האפשרות של פרסום ביוטיוב לאטרקטיבי במיוחד עבור עסקים גדולים וקטנים כאחד. ללא ספק האטרקטיביות הרבה של יוטיוב כערוץ שיווקי, טמונה בעלויות ההפקה הנמוכות ובפוטנציאל הויראליות הגבוה של וידאו לעומת תוכן כתוב. בפוסט קודם תיארתי פה כיצד למתג עסקים באמצעות תוכן ויראלי ברשת.  יש סיכוי הרבה יותר גבוה שסרטון וידאו שיווקי יהפוך לויראלי לעומת תוכן שיווקי מכל סוג אחר.

מידי שבוע כ-100 מיליון אנשים ברחבי העולם מבצעים פעולות חברתיות ביוטיוב (לחיצות על 'אהבתי', שיתוף, הוספת תגובות וכד') ומיליוני סרטונים מסומנים כמועדפים מדי יום. בישראל צופים ביוטיוב כ-3.7 מיליון ישראלים  מדי חודש, כאשר 25% מהגולשים בארץ צופים בווידאו ברשת מדי יום ובקרב בני הנוער אחוזי הצפיה גבוהים אף יותר – 55% מבני הנוער צופים מידי יום. מידי שבוע צופים בתכני יוטיוב 71% מקרב הישראלים. צעירים צופים ביוטיוב בתדירות גבוהה יותר ממבוגרים, וככל שהגיל עולה מידת הצפייה ביוטיוב יורדת.youtube1

  • 72% פעילים בגילאי 13-17
  •  64% פעילים בגילאי 19-29
  •  50% פעילים בגילאי 30-49
  •  29% פעילים בגילאי 50 +

בנוסף לא נמצא הבדל משמעותי בצפייה בין גברים ונשים וזמן צפייה ממוצע לחודש לאדם הוא כ 250-300 דקות.

 

קידום אורגני באמצעות פרסום ביוטיוב

בגלל שיוטיוב נרכשה על ידי גוגל יש לגוגל אינטרס לקדם תכנים שהועלו לגוגל. כך שניתן לעשות שימוש בסרטונים ככלי לקידום האתר, הבלוג או דפים עסקיים אחרים ברשת. ישנם מספר עקרונות מרכזיים שיש להקפיד עליהם כדי להפוך את הסרטון ביוטיוב לסרטון שיקדם את התוכן באופן אורגני:

  • בהעלאת סרטון יש לשים לב למילות הקישור אותם בחרנו כדי לקדם את העסק / האתר שלנו ולהקפיד לשלב אותם בכותרת (Title), ב-  Meta Description , וב- Meta Keywords  באופן דומה להוספת תכנים כתובים שאינם וידאו. (למי שלא מכיר עדיין את עקרונות הקידום האורגני מומלץ להרחיב ולקרוא את הפוסט הזה.)
  • מומלץ לשלב בסרטונים קישורים לדפים עסקיים או לדפי נחיתה, אותם ניתן להוציא מכותרת הסרט או מהתיאור שלו.
  • בישראל יש סיכוי טוב להופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל לסרטים שיש להם מעל 1000 צפיות. כמובן, ככל שהתחרות על ביטוי מסוים גוברת, כך ההשפעה של מספר הצפיות על קידום האתר במנועי חיפוש תפחת.
  • סרטון באורך של 1-2 דקות בדף הבית או בדף ה"אודות" שלכם יאריך משמעותית את השהיה באתר ויקדם אותו באופן אורגני.

 

פרסום ביוטיוב באופן ממומן

קיים מגוון אפשרויות של פרסום ביוטיוב בצורה ממומנת ולא אורגנית, שמבטיחה חשיפה של הסרטון כבר מהרגע הראשון:

  • הופעת סרטון בתוצאות חיפוש במנועי חיפוש לפי מילות מפתח וביטויים נבחרים ובמודל של תשלום PPC (תשלום לפי הקלקה).
  • סרטון זורם – פרסום המופיע לפני שהסרטון המבוקש מתחיל – התשלום מתבצע רק אם הגולש מגיע לצפייה בפרסומת עד סופה.
  • הוספת באנר עם לינק לעמוד פרסומי או דף נחיתה לצד הסרטון ותשלום PPC – כלומר תשלום רק עבור מי שהקליק על הבאנר.
  • "שכבת הנעה לפעולה" הכוללת טיזר או מודעת טקסט על גבי הסרטון שמפנה בלינק לאתר או לדף נחיתה.
  • Remarketing ביוטיוב ובגוגל – מאפשר "לסמן" את מי צפה בסרטון שלכם ולבצע קמפיין ייעודי לאותם אנשים, או מהצד השני – להביא לכך שאנשים שנכנסו לאתר שלכם, אבל לא צפו בסרטון, יחשפו לסרטון שלכם כשיצפו בתכנים אחרים ביוטיוב.

 

כיצד מעלים סרטון ליוטיוב? 

גם אם מעולם לא העלתם סרטון ליוטיוב תמצאו שזו פעולה מאוד פשוטה. בכל עמוד יוטיוב בחלקו העליון השמאלי יש שני כפתורים – "העלה" ו"היכנס". כדי להעלות סרטון חדש כל מה שנדרש זה ללחוץ על "העלה" ולעקוב אחר ההוראות. סרטונים באורך של עד חמש דקות יעלו מהר מאוד (דקות ספורות). utube1

איך תשלבו תוכן מיוטיוב בתוך האתר שלכם?

אחת מהאפשרויות של פרסום ביוטיוב לצורך קידום אתרים, היא לא לייצר סרטונים משלכם אלא לשלב סרטונים בתוך האתר שלכם, באופן שכאמור יגדיל את השהות של הגולשים באתר וכתוצאה יביא לקידום אורגני שלו. כמובן שחשוב לשתף סרטונים שיש להם קשר לבית העסק או לתחום העיסוק שלכם. למשל, מאמן ספורט יכול להעלות סרטונים ממשחקי ספורט ולנתח אותם.

מתחת לסרטונים ביוטיוב יש תיבה ובה רשומות האפשרויות – "שתף", "הטמע" ו"דואר אלקטרוני".

  • שתף – מאפשר לכם לשתף את הסרטון במדיות החברתיות השונות שלכם, לחיצה על כפתור זה תפתח שורת לוגואים של מדיות חברתיות שונות.
  • הטמע – פותח לינק אותו יש להעתיק ולהכניס לאתר שלכם – פעולה זו תביא להכנסת הסרטון לתוך עמוד בתוך האתר (כפי שתוכלו לראות בתחתית עמוד זה – צרפתי מספר סרטונים לדוגמא, אותם הטמעתי מתוך יוטיוב).
  • דואר אלקטרוני – מאפשר שליחת לינק לסרטון לכתובות דואר שונות.

utube2 

ונסיים בכמה עקרונות מרכזיים ששיהפכו כל פרסום ביוטיוב למוצלח וגם כמה סרטונים חביבים שאני אוהבת במיוחד:

  • בשלב ראשון יש להגדיר את מטרת הסרטון ואת קהל המטרה.
  • מומלץ לייצר סרטון קצר, לא יותר מדקה וחצי לסרטון מוצר ועד 3 דקות לסרטון תדמית. סרטוני הדרכה יכולים להיות מעט ארוכים יותר – כ 5-6 דקות מקסימום.
  • מומלץ לנסות לייצר סרטון בסגנון הומוריסטי או מעניין שיתפשט בצורה ויראלית ברשת.
  • גם נושאים "רציניים" אפשר להציג בסרטונים הומוריסטיים, כפי שתראו בסרטון של ארגון הבריאות הבריטי המוצג מטה.
  • אם המוצר הוא שירות או אדם – מומלץ לצלם סרטון תדמית קצר או סרטון או סרטון הדרכה קצר ואינפורמטיבי, שמציג את החברה בצורה תמציתית.
  • לזכור שהכי חשוב לשמור על יצירתיות ממוקדת מטרה.
  • מומלץ להוסיף שכבת הנעה לפעולה לכל סרטון עם הפנייה לאתר.

 

ולקינוח שימוש מבריק במדיה של יוטיוב בפרסומת מצחיקה שאני אוהבת במיוחד:

סרטון קצר וקולע עם סוף מפתיע בפרסומת לאיפד.

מקווה שנהנתם מהקריאה. אם יש לכם הערות או רעיונות נוספים אשמח לתגובות ממש כאן למטה. וכמובן – תמיד שמחה לשיתופים!

אם ברצונכם ללמוד כיצד לצלם סרטונים פרסומיים בעצמכם אני ממליצה בחום על בלוג מצוין של פרסום ביוטיוב ובוידאו של לירון מור.

ואם יש לכם תקציב מוגבל ובכל זאת ברצונכם להעלות סרטון שיווקי מקצועי לאתר שלכם, אני ממליצה בחום לפנות לדקלה מור  Asakim Tv המפיקה סרטוני תדמית קצרצרים לעסקים קטנים, בצורה של ראיון באולפן.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית מיתוג לעסקים ולשיווק באינטרנט. דה מרקט מספר מיתוג ופיתוח שיווקי.

למצגת מלאה לשיעור בנושא פרסום ביוטיוב

8 Responses to פרסום ביוטיוב – קידום עסקים באמצעות סרטוני וידאו

  • היתרון הגדול ביותר של יוטיוב לטעמי (אך לעיתים הוא גם משמש כחיסרון הגדול ביותר שלו) הוא העניין שכמעט ואין פיקוח על כל העולה ליוטיוב.
    ניתן להעלות סירטונים הומוריסטיים, סרטוני הסברה ולעיתים אף סרטוני הסתה לרשת.
    העלות שלהם היא נמוכה מאוד, היום ניתן לייצר אחלה סרטון ולצלמם אך ורק דרך עדשת הסמארטפון, ולהפוך סרטון זה לויראלי בתוך מספר שעות.
    אין צורך בהפקות מטורפות, רק ברשת- אנשים שישתפו דרך היוטיוב ברשתות חברתיות אחרות.
    לכן יוטיוב משמש ככלי חזק מאוד להעברת מסרים או פרסומות ברשת כיום.

  • מאמר זה מציג בפנינו את העובדה שעל מנת להצליח בתהליך השיווקי אליו אנו חותרים, אנחנו לא חייבים להשקיע הון תועפות. מונחות בפנינו אפשרויות נוחות ופשוטות לפרסום באמצעות יוטיוב. ביניהן, קידום אורגני – בשל העובדה כי גוגל רכשה את יוטיוב, יש לה אינטרס לקדם תכנים שהועלו דרך יוטיוב וזאת על ידי עקרונות מרכזיים עליהם נקפיד כדי להפוך את הסרטון ביוטיוב לסרטון שיקדם את התוכן באופן אורגני. לדוגמא, שימוש במילות קישור אותן בחרנו לקידום האתר ושילובן בכותרת, בתיאור ובמילות המפתח; שימוש בקישורים לדפים עסקיים או לדפי נחיתה וכן, יצירת סרטון באורך 1-2 דקות בדף הבית או בעמוד ה"אודות" יאריך משמעותית את השהיה באתר ויקדמו באופן אורגני.
    בנוסף, ישנו הקידום הממומן – מבטיח חשיפה של הסרטון החל מהרגע הראשון. זאת באמצעות הופעת סרטון בתוצאות חיפוש במנועי חיפוש לפי מילות מפתח על פי מודל תשלות של PPC; סרטון זורם – פרסום המופיע לפני שהסרטון מתחיל (תשלום רק כשהגולש צפה בפרסומת עד סופה); הוספת באנר עם לינק לדף נחיתה/עסקי ותשלום PPC (תשלום רק עבור מי שהקליק על הבאנר);סימון מי שצפה בסרטון וייעוד קמפיין לכל אותם האנשים; שכבת הנעה לפעולה – טיזר או מודעת טקסט על גבי הסרטון שמפנה לאתר.
    לסיכום, כיום מה שהצופים מחפשים זה ריגוש והומור שימשכו את תשומת ליבם. לכן, השימוש בסרטונים ביוטיוב היא דרך נהדרת לשבות את ליבם של הגולשים ולספק להם את הצורך, הכל מוחשי וברור ולא צריך להפעיל את הדימיון יותר מדי (כמו בטקסט כתוב למשל).

  • שמתי לב להרבה אתרים דלים מבחינת סירטונים.. וזה גורע בהם בעניין של הגולשים באתר
    ומסתבר שגם במיקום בתוצאות חיפוש של גוגל
    הרבה מן החיפושים שלי קשורים ל "איך להחליף שקע" "איך להתכונן לראיון עבודה" , שמוביל אותי לסרטון ביוטיוב (מאחר וזה הכי נוח) ומשם גם לאיש מקצוע שמעלה את הסירטון ונותן אופייציה להשתמש בשירותיו באופן מקצועי ופרטני יותר.

  • יוטיוב הכלי האהוב עלי לצפייה ולחוויה.
    למרות שלפעמים הפרסומות אכן מעיקות וגורעות מחווית הצפייה אני זוכר שכאחד שאנו אוהב פרסומות המון פרסומות ויראליות אשר היו קצרות / חדשניות / מצחיקות נעצרתי וראיתי את כולן עד הסוף…. לכן יוטיוב האהוב עלי מכולם
    בעל פוטנציאל אדיר לקידום וישומים שיווקים אחת כמה וכמה שהוא אתר בן של גוגל ולכן פרסום ע"י היוטיב יכול להקפיץ את הרייטינג אל מול גוגול בתוצאות החיפוש !!!

    ערוצים אשר נפתחים יוטיוב יכולים להיות מקום נפלא להעברת המסרים וערץ תקשורת כדוגמת טלוויזיה.

  • היתרון הגדול שטמון בסרטון הוא האפשרות להכניס בו המון תוכן במעט מאוד "זמן מסך", לעומת מודעה כתובה למשל שתדרוש זמן קריאה ארוך יותר לאותה כמות של אינפורמציה.
    כיום הצופה מחפש את הריגוש או את ההומור בסרטונים קצרים שימשכו את תשומת לבו באותו הרגע, ואם לא ניצת הניצוץ הזה הוא מהר מאוד יעבור או ידלג הלאה מבלי להתבלבל.
    אני באופן אישי מוצאת את עצמי לא אחת צופה בסרטונים שמשובצים בתוך אתרים רבי מלל, על מנת להכיר או ללמוד על הארגון שמאחוריהם, כי זה פשוט יותר, מעניין יותר ואטרקטיבי. כמו כן, אני חושבת שהסיבה לכך היא התחושה שבסרטון ישנה מידת אמינות שלא ניתנת להשגה בטקסט כתוב, מהסיבה שבסרטון רואים את הדברים ממש בעיניים.

  • מאז ומעולם סרטים היוו סוג של הנאה לצופיהם. הכניסה של ענף הפרסום למדיה זו מחייבת את המפרסם להוציא וידאו אשר יסב הנאה לצופה. כדוגמת הפרסומת של איקאה. על המפרסם לחשוב לא רק במונחים כלכליים ותועלתניים של המוצר אותו הוא מפרסם כי אם גם במונחים של כיף והנאה לצופה, אחרת האחרון פשוט ידלג וימשיך לעוד מיליוני הסרטים שיש כיום.

  • פוסט זה מראה לנו שכדי להצליח אנחנו לא צריכים לשלם המון כסף!! צעדים נוחים, פשוטים, ולא עולים כסף. הדוגמאות של הסרטונים עוזרים לנו להמחיש את הדברים במציאות. והוידאו של לירון מור הוא דוגמה טובה ומעניינת לדעתי לשכבת הנעה לפעולה שגורמת לצופה להתעניין ולהכניס את הפרטים שלו בדף הנחיתה שלה.

  • תודה לך ענבר בגין תובנות חדשות,וקונספט פרסומי אטרקטיבי,שנותן לי כלים למנף ולמקסם את הולילנד נכסים בסייבר ספייס ובמרחב האינטרנטי.
    בברכה משה שי יועץ נדל"ן הולילנד נכסים ירושלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *